VUGHT - Op vrijdag 18 oktober opent ALKU alweer een tweede brandstore in de fysieke winkelstraat. De belevingswinkel in Vught (Heuvel 1) is een inspirerende plek waar het winkelend publiek straks de producten van ALKU kan bekijken, voelen en beleven. Daarnaast staan er adviseurs klaar om vragen te beantwoorden, te adviseren en te inspireren.

Van industrieterrein naar hartje centrum

Roland de Weijer, directeur van ALKU vertelt over de keuze om een compleet nieuwe productcategorie bij winkelstraatbezoekers onder de aandacht te brengen. En hij legt uit waarom is gekozen om kunststof kozijnen, schuifpuien en, deuren te presenteren in een compacte winkelsetting. Roland: “Wie ooit kozijnen heeft aangeschaft, weet dat je bewust de gang naar een industrieterrein of een afgelegen showroomlocatie moet maken om je te oriënteren of te laten adviseren. Een activiteit die mensen liever uitstellen of in elk geval niet op hun favorietenlijstje van vrijetijdsbesteding hebben staan. Met een brandstore in het centrum van Vught hopen we de drempel te verlagen en mensen al vroeg te helpen in hun oriëntatieproces. Dat doen we in een warme setting, zodat het echte gevoel van thuis ontstaat.” Bezoekers kunnen in de belevingswinkel sfeerproeven en zicht krijgen op de mogelijkheden.

Benutten van de potentie van het centrum


Met het concept van de belevingswinkel, getiteld ALKU In Zicht, geeft ALKU bezoekers letterlijk zicht op kozijnen. Roland: “Mensen die onze showroom bezoeken zijn positief verrast over de enorme variatie in kleuren, stijlen, innovaties en producten. Die inspiratie kunnen we voortaan in de uitnodigende, huiselijke brandstore ook al bieden.” Naast zichtbaarheid van ALKU, vindt Roland het waardevol om aan andere bedrijven te laten zien dat het centrum van Vught mooie kansen biedt om je merk te presenteren, ook als je geen spijkerbroeken, kaarsen of theedoeken verkoopt. “We weten allemaal dat de winkelstraat het moeilijk heeft, maar een stadshart of een meubelboulevard heeft veel onbenutte potentie. Die zie je juist als je door een andere bril kijkt, zoals wij nu doen. Als onze brandstore ook andere bedrijven op het idee brengt om naar de binnenstad te komen, dan zouden we dat geweldig vinden.”